top of page

Het verslagleggen van je duurzaamheid ambities

Communiceren over duurzaamheid met een duurzaamheidsverslag

Steeds meer bedrijven moeten duurzaamheidsgegevens rapporteren. Met de opkomst van de CSRD-wetgeving worden ook steeds meer bedrijven hiertoe verplicht. CSRD plichtige organisaties hebben informatie vanuit de keten nodig. Als mkb'er kun je daarom vragen verwachten over jouw duurzaamheidsprestaties.

 

We leggen jouw ambities en resultaten vast in een duurzaamheidsverslag. Deze kun je gebruiken als communicatiemiddel voor opdrachtgevers, maar ook voor werknemers of bijvoorbeeld nieuwe partners. 

​

​Voor een succesvol duurzaamheidsverslag is het cruciaal om je ambities en inzet goed in kaart te brengen. Vaak gebruiken we de resultaten van de nulmeting in het eerste verslag en geven we aan waar je het komende jaar aan gaat werken. 

 

In samenwerking met grafisch vormgevers realiseren we een verslag geheel in jouw huisstijl met de juiste tone-of-voice. 

Wat levert
verduurzamen op?

Samen brainstormen over duurzaamheidsbeleid

Toekomstbestendigheid

Door te verduurzamen zorg je dat je business model een lange termijn model blijft en ben je beter voorbereid op toekomstige wet- en regelgeving. Bovendien stimuleert verduurzamen innovatie wat kan leiden tot nieuwe producten, diensten en markten.

Een brainstormsessie over duurzaamheid met medewerkers

Commerciële kansen

Bedrijven die verduurzamen kunnen zich onderscheiden van concurrenten. Bovendien worden klanten zich meer bewust van duurzaamheid en geven de voorkeur aan bedrijven die verantwoordelijk en ethisch handelen.

Beter werkgeverschap door concrete duurzaamheidsverbeteringen te kunnen laten zien aan medewerkers

Beter werkgeverschap

Steeds meer (potentiële) medewerkers vinden het belangrijk te werken bij een werkgever die haar verantwoordelijkheid neemt en verduurzaamt. Je weet daarom medewerkers te behouden en aan te trekken.

bottom of page